onsdag 31 oktober 2012

Semester

Barnen har höstlov, mannen har ledig dag och jag har tagit en semesterdag. Om en stund åker vi till Karlstad för lite shopping. Skönt att börja dagen lite lugnt här hemma. Jag var uppe redan vid halv åtta och det är ju inte barnen direkt :) Känner att det var väldigt skönt med en ledig dag då det har varit ganska intensivt men roligt på jobbet ett tag, då blir det också kul att komma tillbaka igen. 

 Jag har virkat en sittdyna! Har letat länge efter en tovad sådan men inte hittat någon som passat. Så fann jag det här mönstret och var tvungen att testa. Bara att virka fram och tillbaka med grov virknål och ullgarn, tvättade sen i tvättmaskinen. Jag blev riktigt nöjd och är sugen på att göra fler.

Här är sommarens projekt som tog lite längre tid, men nu är den klar. Det var längesen jag stickade en tröja. Jag stickade på rundsticka och slapp på så vis mycket tråkig ihopsättning. Jag är lite periodare med att pyssla och nu vill jag gärna ha nåt i händerna. Har påbörjat en ny skapelse, får se hur det blir.
Nu blir det kaffe innan vi drar på shopping.
Ha en bra dag!

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Skulle också vilja ha en Pippi-tröja, men vet inte om jag orkar sticka en själv. Sittdynan blev ju jätte fin!
Jag ska vara ledig på fredag och det ska bli så skönt!:)
Kram

mitt liv som jag sa...

Lediga dagar är toppen!
Wow så duktig du är att sticka, jag önskar jag kunde sticka så. Men den där sittdynan tror jag nog att jag ska klara av att virka, men mer än så klarar jag inte ;).
Hoppas dagen varit bra! Kram Jennifer

Fröken Kråknäs på vift sa...

Nu har jag ett till projekt i min "lista", en sittdyna. Den var fin den!

Ha en fin lördagskväll!
Kram Katarina