tisdag 16 oktober 2012

Jag finns kvar

Det har varit riktigt dåligt med bloggande ett tag. Jag läser mina favoriter men jag har även varit dålig på att kommentera. Men som sagt, jag finns kvar och jag läser.
Hösten har verkligen kommit nu och snudd på vintern vissa dagar. Så länge jag är inne och har det varmt och får tända ljus så tycker jag det är helt ok. Men när jag ska ut och det är mörkt, blött och kallt så tar det allt emot lite. Jag gillar alla årstider och skulle inte vilja vara utan någon av dem, men det tar liksom en stund att vänja sig. Det känns lite som att vi inte fick upp värmen ordentligt i sommar så kylan känns mer nu.
Joggingturerna kommer att bli mer och mer sällsynta och jag kommer att gå över mer till inneträning. Det är en omställning och jag saknar den riktiga motivationen jag har haft. Försöker ändå att komma iväg för jag vet hur skönt det är efteråt. Idag körde jag ett styrkepass i gymmet. Jag har tränat på egen hand sen i början på augusti och är lite imponerad av mig själv att jag har klarat det. Nu börjar jag dock att bli sugen på att gå på pass med instruktör igen, det blir nog en hel del spinning och pump framöver.
Ha det gott!

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Här går det också trögt med joggningen, men jag ska försöka ta mig ut idag.
Blå har alltid varit en favoritfärg för mig och ett tag hade jag nästan bara blåa kläder i garderoben. Här hemma blir det mer och mer blåa detaljer och jag gillar det mycket!:)
Lycka till med inomhusträningen!
Kram

ullrika sa...

Ibland räcker inte tiden till mer än att bara vara och sköta det man måste, det är så lätt att bli stressad av allt som ska hinnas med och själv är jag jättedålig på att strunta i vissa saker (t ex som att läsa bloggar ;).

Kramar!

mitt liv som jag sa...

Ja visst är våra årstider härliga! Men visst känns det motigare att träna utomhus, tur det finns gym och spinning :). Vad duktig som håller i så bra med träningen, känslan i kroppen efteråt är ju bara så skön!
Må så gott! Kram Jennifer