fredag 22 april 2011

Långfredag

Vi har haft en bra början på påsken. I går var både jag och mannen lediga (jag hade pluggdag) och fick en del gjort utan stress. Idag har vi gått äggpromenad i det otroligt härliga vädret. Det var mycket folk ute och njöt. Vi åkte sen och köpte en baden -baden stol som vi länge har pratat om. Den var väldigt skön tyckte alla i familjen :) Efter middagen åkte mannen och jobbade. Jag sov gott i den nya stolen en stund. Läste sen lite kurslitteratur. Plockade också lite i sonens gamla rum. Nu börjar jag se ett slut på alla saker och ser fram emot att få tapetsera så småningom. Vi har valt tapeter och golv som ligger och väntar så det är bara att köra. Nu blir det en stund vid datorn innan mannen kommer hem.
Jag läser en del inredningsbloggar men det flesta bloggar jag läser handlar nog om att leva i nuet och ta vara på allt det positiva som faktiskt finns omkring oss. Att välja livsstil kanske man kan säga. Det är rätt mäktigt att tänka på hur mycket våra tankar om och inställning till saker och ting påverkar oss. Jag har mycket kvar att lära där men jag tar det i små steg. Jag har iaf börjat prioritera lite annorlunda mot vad jag har gjort tidigare. Jag kan unna mig saker och inte ta så "allvarligt" på allt. Motion prioriteras och har gjort under hela året. Nu börjar jag känna mig motiverad att ta tag i maten också, men det får vänta till efter påsk. Så går mina funderingar sen en tid tillbaka och det finns så många intressanta bloggar om detta.


Ha nu en riktigt

GLAD PÅSK!

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Läser också flera sådan bloggar och försöker prioritera om i livet.
Fick inte läsa förskolelyftet i höst!:( Vår chef tyckte att jag hade läst en del nu det sista, så att det var andra som gick före. Kommer säkerligen att läsa något i framtiden oavsett om jag får det via jobbet eller inte.
Kram

Pillargontanten sa...

En riktigt Glad påsk, på er också :)

♥ Pia... sa...

En riktigt glaaa påsk te dej.. syns snart:)..kram..Pia