söndag 10 april 2011

Härlig helg.

Vilket härligt väder vi har haft under helgen. Skönt när torsdagens och fredagens blåst lugnade sig tycker jag. Mannen har jobbat hela helgen så jag och barnen har roat oss på egen hand. En joggingtur fick inleda dagen igår och det gick riktigt hyfsat. Sen försökte jag och sonen rensa på hans gamla rum. Vi fick en hel del gjort men det är mycket kvar. Det är svårt att veta vad man ska göra med en del saker. Idag har vi gått tipspromenad i byn där mina föräldrar bor. Vi träffade mycket folk och hade trevligt. En ny kruka med påskliljor och penséer blev det idag. Snart , snart är snön borta i trädgården, det ska bli skönt. Jag har suttit ute och pluggat en del både fredag och lördag. Skönt att sitta ute men den boken vi håller på med nu är lite trög. Det brukar dock lösa sig när vi börjar diskutera i gruppen. I övrigt är jag mycket nöjd med att jag tog steget och hoppade på utbildningen. Det har gett mig jättemycket. Nu är det bara att försöka förmedla till sina kollegor också :) Nu ska jag se på Mästarnas mästare.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Visst har det varit en härlig helg!! Duktiga ni har varit med vinden : )

Grodmamman sa...

Har tagit årets första joggingrunda idag och det kändes ganska bra. Får väl se hur det känns i benen imorgon!:)
Hoppas att jag får läsa i höst, låter så kul och intressant.
Kram