måndag 2 maj 2011

I väntan på sen.

Jag tycker att jag har blivit bättre på att ta vara på stunder och leva mer i nuet. Ändå kommer jag ganska ofta på mig själv med att tänka att jag ska....sen. Sen kan vara när det blir varmt, när vi har semester, när barnen blir stora eller vad som helst. Nu har jag börjat fundera på om inte det här till stor del är undanflykter för att inte "behöva" ta tag i/våga göra saker. Många gånger tänker jag att jag skulle vilja det ena eller andra men kommer sällan längre än till tanken. nu när jag har blivit medveten om det så ska jag försöka ändra på det och göra det jag vill om det är möjligt.
Det första jag har gjort är att gå förskolelyftet. Det har varit en utmaning men har gett otroligt mycket. Nu börjar det närma sig slutet och det känns inte enbart positivt.

Det var lite djupa tankar så här på måndagskvällen.

4 kommentarer:

♥ Pia... sa...

O ja, ser man på ser man på.. Det är ju just så det är.. MEN du är på go väg ser ja! JAG är en sån där mästare på sen.. ska bara och så sen...vänta på att det kommer ett sen..osv.. Något bättre har det kanske blivit om jag tänker efter.. leva här och nu.. och så väntar jag tio veckor framåt!! Nä nu jädrar är det 2 maj .. och träffen i kväll är gjord..i morn previa ..för min framtid.. sen får vi se:).. Samtidigt har jag blivit lite medveten om att det där sen ..kanske är just NU.. mina barn ÄR stora.. det har varit varmt.. och semestern den kommer och går lika fort.. och så sitter man där med skägget i brevlådan när man HAR blivit för gammal! och undrar ..när kommer den där sen?.. Drömmar och sen.. nää dax att ta itu med NUET..

♥ Pia... sa...

..nää du får sluta med att skriva så där djupa inlägg.. nu fick du mej till att tänka på SEN oxå:)

Grodmamman sa...

Försöker ju också leva här och nu, men det är inte alltid lätt. Jag är väldigt bra på att skjuta upp saker, men sedan jag började skriva listor så får jag faktiskt mycket gjort. Även sådant som jag annars hade lagt åt sidan. Är ju så skönt att kunna stryka saker på listan!:)
Har också tänkt mycket det sista på vad jag vill göra med mitt liv. Hade gärna läst förskolelyftet, men det fick jag ju inte nu. Kanske att jag läser något annat nästa vår.
Kram

ullrika sa...

Det är så lätt att skjuta upp saker och ting. I sak spelar det kanske ingen roll om det blir gjort idag eller imorron, men problemet är ju att det ofta blir en massa onödigt nötande och stress i magen. Klok du är som förändrar, och tar tag i saker!

Lycka till med förskolelyftet!