måndag 12 april 2010

Vi har haft en underbar helg med både nytta och nöje. lördagen spenderade maken och min pappa på vinden. De gjorde golv runt trappan och reglade väggen mellan rummen. Under veckan ska maken gipsa ena sidan av den och sen kommer förhoppningsvis elektrikern på fredag. För min del ägnades en stor del av dagen naturligtvis åt markservice. Nu känneer vi att det sakta men säkert går framåt även om det återstår mycket jobb.

På söndag började vi med att ge oss ut på en liten motionsrunda, jag och maken. Det blev ca 4 km som vi omväxlande gick och sprang. Det gick faktiskt ganska bra och var väldigt skönt efteråt. Därefter blev det lite däckbyte, tvätt och plock. Vi grillade korv till lunch i det härliga vädret och sen åkte vi på utflykt med min brors familj och min pappa. Vi gick i skogen och tittade på en bäck där det är mycket vatten på våren och det blir ett litet vattenfall. Bilden är därifrån men gör det inte riktigt rättvisa. Vi hade fika med och njöt i solen.


Idag har vi haft en härlig dag på jobbet. Skönt när det inte behövs så mycket kläder. Nu väntar vi bara på att det ska komma och sopa bort allt grus efter vintern.
Ha en härlig vecka!

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Låter som en härlig helg och vad mysigt det ser ut på bilden!:)
Kram

Pillargontanten sa...

Härligt att se att du är på benen igen, sjuk har du visst varit :O
Och en underbar helg dessutom :O)

♥ Pia... sa...

Nää men se där ja..har du srpungit..det var minsann jätteduktigt..det lär dröja om det överhuvudtaget kommer ske för min del:) japp så är denna vecka full gång då...en dag gjord..och de gick ju ganska bra.. ha en toppentoppen dag i morn..utan mej..:)..
hälsningar P

Sara sa...

Vad härligt det låter :-) Ha en fin vecka.
Kram