lördag 24 april 2010

Loppis.

Började dagen med en motionsrunda tillsammans med maken. Det blir fortfarande gång varvat med jogging och det går sakta framåt. Jag tycker det är så skönt att komma ut på morgonen, då är det överstökat och jag tycker dagen går lätt.

Sen blev det förberedelser inför loppisen som dotterns klass hade idag. De har varit ute och knackat dörr och samlat saker. De hade en loppis i höstas också, och det är helt otroligt att det finns så mycket saker. Kl.14 drog det i gång och det var mycket folk som handlade bra. Jag stod i klädförsäljningen och sålde väldigt mycket, men vi fick ändå slänga otroliga mängder. Det känns bra att saker byter ägare och kommer till användning igen. sakerna på loppisen är verkligen billiga, men många bäckar små... Loppisen inbringade drygt 30 000:- på bara tre timmar!
Klassen ska åka till Danmark på klassresa i början på juni, något de ser fram emot.

Efter loppisen fanns det ingen ork till att laga mat så det fick bli hämtpizza. Det smakade riktigt bra. Annars har jag varit ganska så duktig med maten den här veckan. Jag har tänkt att försöka lägga om vanorna till det bättre på lång sikt isf att "snabbanta". Får se om det kan vara en bra metod.

Nu slappar vi med dator och Körslaget, där vi säklart hejar på värmländska Team Rongedahl.

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Tycker precis som du, jag gör gärna min motion på morgon. Började dagen med en joggingrunda!:)
Försöker också tänka på maten, men som sagt, det får ta sin tid!
Kram

Sara sa...

Så härligt att ge sig ut o springa.
Kram

Hemma hos Razzel sa...

Oj vad ni var duktiga på loppisen! Min yngstas klass ska ha loppis snart, men får vi ihop 3.000 är vi stolta ; )

Sara sa...

Oj, sålde ni för så mycket?? va kul! Var allt där jag med och bidrog med en peng, men jag såg dig inte...

Kram