fredag 16 april 2010

Fredagkväll.

Det är nog den bästa stunden på hela veckan. Arbetsveckan är avklarad och helgen ligger framför oss.
Idag jobbade jag till kl. 17, sen tog jag och maken en liten jogga-gå runda. Det var fjärde gången jag var ute. Det går fortfarande trögt men jag tycker faktiskt att det är kul och himla skönt. Jag har haft ett "psykiskt motstånd" mot att springa. Jag har aldrig varit nån "träningsmänniska" och har svårt att ändra på den bilden av mig själv. Nu känner jag att jag kan stå för att jag har börjat springa. Det är mitt val och jag mår bra av det. Det känns himla skönt!
Efter det blev det den obligatoriska tacos middagen som oftast på fredag. Barnen fixade faktiskt det mesta av maten när vi var ute på vår runda. De kan allt om de vill :)

Under helgen ska jag försöka rensa en massa saker eftersom dotterns klass har loppis nästa helg. Jag hoppas kunna göra mig av med en hel del. Ska också försöka ta det lite lugnt och göra "ingenting", Det känns som jag är i behov av det.

Ha en underbar helg!

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Ska försöka komma ut och jogga i helgen.
Att bara göra ingenting vore himla skönt, men det blir nog svårt för mig i helgen då vi är ganska uppbokade. Hoppas att du lyckas bättre!:)
Kram

NjutVarjeDag sa...

Tack för besöket. Härlig bild du har i inledningen av bloggen. Känner hur man översköljs av känslan av att sitta där och titta ut över sjön.
Lycka till med springandet. Har själv kommit igång ordentligt - det är så underbart att låta benen och känna att man orkar!
Ha en skön helg!

/Anneli

♥ Pia... sa...

Hejsan..här går det visst undan..springer så det ..du kom på en sak att då ska du väl köra vårruset i springbanan då?.. Jahapp..fredagskvällen är en kanonkväll..bara slapp och slö och likgiltig..tittar på tv just nu ..japaus är det visst nu men sen...ätit go mat och knaprat popcorn:)..ha en underbart go helg..kram..Pia

Sara sa...

Hejsan

Vi åt också tacos igår :-) brukar bli så på fredagar. Hoppas du får en fin helg.
Kram