tisdag 24 november 2009

Gott och blandat

Under helgen har jag varit med om min första julmarknad. Vi är tre kollegor som har bakat saffransskorpor i massor, småkakor mm. De andra två har också pysslat en hel massa fina saker som de bjöd ut till försäljning. Själv hade jag några sydda påsar att använda som "krukor" eller "skålar".
Lördagen bjöd på fint väder och massor med folk som ville handla. Dagen gick fort och vi hade verkligen jättekul.
Söndagen gick i regnets tecken, och det var inte alls lika mycket folk. Då övergav jag mina kollegor och bakade tunnbröd i stället. Det är också himla mysigt i en gammal stuga med vedeldad ugn.

Igår fick jag ett rejält ryck och städade och tvättade, så vårt hus liknar ett hem igen. Förra veckan var det bara bakning som gällde och det syntes minsann.

I kväll har jag och dottern varit på informationsmöte på en friskola som finns här i stan, inför högstadiestarten.
Vi fick ett gott intryck av skolan som lägger mycket vikt på de estetiska ämnena. Mycket talar för skolan, men det är också mycket att fundera på. Jag kände att jag blev ganska kluven och jag tror att dottern känner likadant.
Jag kan ju inte ens fatta att hon är så stor att hon ska börja högstadiet :)

Nu tror jag att det är dags att ta fram adventslådan och kolla att alla stjärnor och stakar lyser som de ska.

5 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Jo du det gjorde visst de..men ont krut förgås inte ..tror ja iallefall:)..Vitsig du är ..ta HAND om FOTEN...hihi..
Ja jag ska te värkstan i morn..så får vi se vad de blir av de..
Syn om dej som fick börja tidigare....men så skämdes ja oxå...
tack för en supertrevlig lördag..söndag var nog lite för regning och kall..om man ser till vad det blev av det..
kram..pia

Pillargontanten sa...

Mina ungar går/har gått på friskolan :O)
Jag har bara positivt att säga!
K var i bilden under kvällen, kanske ni såg henne :O)
Inget hår på sidorna och en röd tjofsa mitt på huvudet, lite knasigt, men hon är go!
Lycka till med skolvalet!

ullrika sa...

önskar jag hade fått ett liknande ryck... det hade nämligen behövts... ;)

Pillargontanten sa...

Hej!
Jag svarade direkt i ett mail till dig fter din första kommentar, men det verkar som om du inte fått det :O)
Det går att köpa biljett vid dörren på konserten om det finns några biljetter kvar, jag skulle boka på nätet om jag var du. Men det löser sig säkert, kanske vi ses då :O)

Gårdsromantik sa...

Estetiska ämnen hör till min favorit!

Kram Maud