fredag 6 november 2009

Fredag morgon.

Tidig morgon, snart dags att åka till jobbet. Veckan har rusat iväg. Har ju bytt avdelning på jobbet och det innebar ganska mycket nytt även om arbetskamraterna är nygamla. Har aldrig jobbat med enbart små barn förrut så det är en ny erfarenhet som jag tror blir kul om än slitsam. Vi har dessutom haft mycket vikarier i huset och det har varit allmänt rörigt. Men nu är det FREDAG och jag slutar tidigt!

I morgon har dotterns klass loppis. Klass 6 på barnens skola har alltid en loppis på hösten (och kanske en på våren) för att få in pengar till klassresan. Det är en tradition sen många år tillbaka och brukar vara en mycket välbesökt tillställning. Idag kommer mannen att vara med och hjälpa till hela dagen och i morgon går nog också hela dagen åt till loppis. Det ska bli kul tycker jag. Undrar bara om jag kommer åt att köpa något :-) Det har iaf blivit en hel del saker borta ur vårt hus och det känns väldigt skönt.
Nehej, dags att åka och öppna för de små liven på förskolan.

Ha en bra dag!

9 kommentarer:

♥ Pia... sa...

jajamen det är fredag...såå jäkla gött..ska bare göre en massa sen får jag njuta..kanske..:)Ja det har varit en rusch på veckan..det kan man inte säga annat om..men det har gått ganska bra ändå..hoppas du får en skön helg..och att loppioset går bra..själv hinner jag tyvärr inte dit:(..väldigt synd..men så är det när man ska vare överallt som jag är...kram från en nygammal ...

Pillargontanten sa...

Loppis är kul :O) Och även om man lyckas bli av med en massa grejer, så blir det ju "nya" men det är ju andra saker :O)
Ha en härlig fredag!

Grodmamman sa...

Lite nyfiken! Hur många barn är ni på avdelningen och hur mycket personal är ni?
Kram

Grodmamman sa...

Vi hade 13 barn från början och 2,85 personal. Nu skolar vi in barn nr 14 och i januari kommer nr 15 och nr 16. Vi får dock inte mer personal.
På de andra avdelningarna är det tre heltider på 21 barn resp 2.9 på 20 barn.
Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Hoppas att du hade en fin helg och får en fin vecka)
Kram Lallis

ullrika sa...

du kanske köpte tillbaka nåt av ert gamla obehövda! konstigare saker har jag hört på klasslopposar :)

ullrika sa...

ehum, loppisar menar jag såklart.

♥ Pia... sa...

haha..nää just precis..säger de samma..vi tar de me roooo i mörn..

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Kul ide med loppis!! O bra att får urrensat lite hemma då med:))
Här samlas det med pengar till klassresa...stundar julbazar!!

kram kram