söndag 1 november 2009

Höstlov.

Årets höstlov närmar sej slutet. Det har varit skönt att tänka på läxor och gympapåsar. Barnen har varit med kompisar i början på veckan. Onsdag och torsdag var de hos mormor och morfar. Där trivs de väldigt bra båda två och ville hellre vara där än att vara hemma med mej :-).
Då kunde jag i stället följa med mamma till Ullared i torsdags. Det var första gången jag åkte dit och det var en upplevelse. Klockan 4 gick bussen härifrån och vi var hemma kl. 22.30 så det var en heldag. Mycket handlat blev det, kläder, schampo och en hel del julklappar. Jag åker gärna dit igen men väljer nog en annan tid än just höstlovet, för det var väldigt mycket folk.

I fredags fick jag influensavaccinet. Kändes inte alls att få det, men på kvällen hade jag rejält ont i armen. Det var dock mycket bättre på lördagen, trött var jag men det berodde nog delvis på den långa torsdagen.

Barnens jultidningar har kommit så under helgen har vi haft lite plock med det. Sorterat och delat ut. De har sålt en del runt där mamma och pappa bor så i dag fick jag vara chaufför.

Idag har jag gjort en stor rengöring i det ena badrummet. Det är så skönt att få sånt gjort en stund innan jul.

I morgon ska jag byta avdelning på jobbet från en 3-5 års avd. till en 1-2 års avd. Det ska bli spännande. Har länge sett fram emot att jobba med dessa små barn och hoppas nu att det kommer att vara så givande som jag tror :-)

I övrigt kommer nog veckan att bestå av förberedelser inför loppisen som dottern har på lördag.
Jag och mannen ska försöka hinna gå på bio också och se Flickan som lekte med elden.

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Jag jobbar med 1-3 år och det är mycket jobb, men även mycket mysigt och kul!:)
Kram

Domus Dulcis Domus sa...

Här är en till som jobbar med de små, 1-3 år det är faktiskt en större utmaning än man tror. Filmen rekommenderar jag skarpt! Kram

Hemma hos Razzel sa...

Kul att höra att du fått vaccinet. Bra både för dig men framförallt för oss som är i "dåligt skick".
Lycka till med förändringen på jobbet!