lördag 12 december 2009

Längesen.

Det var längesen det blev ett inlägg på bloggen. Motivationen har inte funnits. Tiden har inte räckt till och jag vill vara positiv på blogggen.

Nu börjar det bli jul i vårt hus och jag känner mej inte så värst stressad faktiskt. Idag har jag tagit fram mina tomtar, men i år kommer en hel del att få åka tillbaka i kartongen, har tröttnat på en del märker jag.
De flesta julklapparna är klara och ska bara slås in.

Känner att jag i år har bättre balans mellan måste och vill. Jag har lättare att kunna strunta i en del måsten och göra det jag vill. Fast en del måsten vill jag ju också....
Har flera kvällar under veckan träffat folk i stället för att vara hemma och städa som jag borde och det känns väldigt bra.

I kväll ska vi till våra grannar som vi brukar fira nyår med. I år har de annat för sej så det blir tacokväll nu i stället. Ser fram emot en trevlig kväll.

I morgon tar jag och barnen en tur till Karlstad. Dottern behöver nya skidbyxor och det fanns inga att få tag på i vår lilla stad.

5 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hallo hallo...ja det var väl bra att du tagit bort lite måsten..det har jag med gjort..just nu sitter jag som mest i soffan och snörvlar..har bara kollat lite på datorn..snörvlar..jo blev hastigt förkyld..inte bra..får hoppas den ger med sej lika fort som den kom... ha en trevlig tacokväll och lika trevlig lucia..kram..Pia

Grodmamman sa...

Har försökt tänka så jag också. Känner mig också ganska klar, även om jag vet att det kommer bli lite fix sista dagarna. Ska försöka klara av några julklappar i em och idag har jag även fått fram mina tomtar. Precis som du så kommer inte alla fram utan bara de jag verkligen gillar. Barnen får pynta som de själva vill i sina rum.
Kram

villan vid vilan sa...

Hej kul att du tittade in hos mej...känns som vi tänker lite lika var det första som klickade till när jag läste ditt sista inlägg här...jag är också förskollärare född samma år som dej...:) vilket sammanträffande....på återseende....

ullrika sa...

roligt att få ett livstecken igen :) och avundsvärt att alla klapparna är färdigköpta. här är vi inte ens planeringsfärdiga... än.

hade varit skojigt att läsa om luciafirandet på din förskola! för att ha nåt att jämföra med liksom!

tjo!

♥ Pia... sa...

Hej ...och god fortsättning till dej och de dina...tråkig nyhet...iofs väntad..min svärfar...men en gammal trött sjuk man på nästan 86 år ..ja då är det inget oväntat besked...men det får man ta..även om det kommer mitt i natten..

kram..Pia