söndag 12 juli 2009

Smått och gott.

Två veckor av semestern har gått, tre återstår och jag känner mig mycket nöjd hittills.
Igår var vi i Torsby på släktträff på mannens sida. Hans pappa har 10 syskon så det är en stor släkt. Drygt 50 personer var vi som träffades igår, åt gott, umgicks och hade trevligt.

Idag började dagen lite segt eftersom det blev väldigt sent igår , vi var hemma 2.30.
Mamma och pappa kom iaf på lite fika frampå dagen. Mannen fick också lite hjälp med hur han ska göra på vinden, pappa är nämligen snickare.

Jag följde sen med mamma och pappa på en konst-och hantverksutställning i en gammal skola. Det fanns mycket fint att titta på. De hade även ett lotteri så jag tog två lotter för 10:-.
Gissa om jag blev förvånad när jag öppnade en vinstlott. Dessutom fick jag välja vinst ur grupp 1!
Jag valde denna fina lampett, som nog inte kommer riktigt till sin rätt på bilden. Kände mej ganska nöjd när vi åkte därifrån.



En promenad har med grannen har det blivit, så idag har det verkligen varit en ledig dag.

Imorgon kommer mannens syster med familj och sover här i två nätter. Det ska bli kul. Eftersom de bor i Skåne så ses vi alldeles för sällan.

3 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Åhh..du vilken tur du har då..jätteroligt att vinna så fina saker...jo..de var säkert en syn för gudarna ..min skapelse..haha..ha de gött..kram..PIA

Sara sa...

Va roligt att vinna! Det är inte allt för ofta (iaf inte för mig) Den var jättefin!

Kram

A home far away sa...

Kul med släktträff, det hade vi i lördags:)

Ha en fin dag
Kram Gunilla från Singapore