torsdag 9 juli 2009

Regnet det bara öser ner...

och nu börjar jag tröttna på detta väder. Idag har det verkligen regnat hela dagen. Det får gärna bli lite torrare och varmare igen nu tycker jag. Barnen har lekt med kompisar idag, mannen har jobbat och har en vecka kvar innan han får semester. Jag har gjort sylt på bär ur frysen, bakat matbröd, städat. Jag har också suttit och stickat och lyssnat på ett gammalt sommar-program med Hanna "nånting". Det var sådär tyckte jag men det är rätt avkopplande. Jag har varje sommar en massa ambitioner att göra vissa saker tex lyssna på sommar, åka på loppisar och konstutställningar mm. Sen brukar sommaren gå och det har inte blivit så mycket gjort. Nu har jag faktiskt lyssnat på två sommar-program, varit på en konstutställning och en keramikförsäljning. Har även läst en hel del. Jag känner verkligen att jag är ledig och oftast kan forma dagen som jag vill. Vi har ingen resa planerad i sommar och det har ibland gjort mej lite stressad men nu har vi bestämt att det får bli så i år. Vi ska däremot åka till Kornö tillsammans med flera andra familjer en helg i september.
I morgon kommer mannens syster med familj från Skåne och ska tillbringa några dagar här Det ska bli kul.
Har tittat på Sommar med Ernst och nu blir det film för hela familjen Air-buddies, våra barn kommer nämligen aldrig i säng så vi kan passa på att mysa lite.


Go kväll!

6 kommentarer:

♥ Pia... sa...

ja är häääär:)...har varit barnvakt i skattkärr åt bägge ongane:)ska allt höre av mej snart...jisses tvåå veckor gått nu!!hjälp stanna tiden ..just ikväll pysslar jag för hela slanten..kom hem tre och hade lassat full bilen med pysselsaker från storstan..:)..så nu du:)..ska det bli grejer..huvudet fullt...ha de gött vi hörs nog snart va...kram..Pia

Grodmamman sa...

Här har vi också tröttnat på regnet! Ok, man får gjort en del inomhus, men nu vill jag ha sol igen!:)
Vi har heller ingen resa inplanerad på semestern och det känns faktiskt helt ok. Några dagsturer blir det nog i alla fall.
Kram

Kerstin sa...

Ja jädrans regn!! Och jag som inte hade dragit upp markiserna, nu är de ju blöööta ut av bara den...
Och er utlånade regnjacka hittade jag i garderoben!! Trodde den hade gått hem till er för länge sedan ju! F´låt ;)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej o tack för hälsning!!!
ja sååå trist med regn...vill ha soool..NU!!!!

ha det så kul med släkta´!!!!

Kram Millan ♥

Pillargontanten sa...

Smög också in och kikade hos dig :O)
Tråkigt väder, jo, men du verkar ju få en del gjort ändå, jag blir sittande jag....

Birgitta sa...

Hej!
Vad roligt att du tittat in hos mej. Jag var in och tittade på er som bakade och tyckte ni var jättduktiga. Gammelvala är en fantastisk vecka tycker jag. Och så mycket folk idag trots regnväder. Lycka till med brödbaket i fortsättningen.
Kramis Birgitta