lördag 18 juni 2016

Lite bloggsugen igen

Nästan ett år har gått utan inlägg på bloggen. Har varit flitigare på instagram.
I höstas bytte jag jobb och gick över till förskolans vikarieppol. Jag har jobbat på ett antal nya ställen och haft ett fantastiskt trevligt arbetsår. Jag har träffat och lärt känna många nya människor. Jag har fått bekräftelse på att jag är bra på mitt jobb, att min kunskap och erfarenhet är värdefull. Jag har växt både i min yrkesroll och som människa.
På hemmaplan har vi precis firat dotterns student. Fantastiskt roliga dagar med bal, utspring, fest, glädje och även vemod. Nu väntar ett oskrivet blad för henne efter jobb i sommar.
Sonen har gjort första året på gymnasiet. Även han har jobb några veckor i sommar. Det är väldigt bra att de har jobb men våra planer på att åka nånstans gick i stöpet. Vi kunde inte få till en enda vecka då alla är lediga. Mannen och jag har två veckor tillsammans och tre veckor kommer jag att vara ledig själv. Vi får väl hitta på saker på helgerna, huvudsaken är att vi får återhämtning.

1 kommentar:

ullrika sa...

Så roligt att du är tillbaka! Ibland är det en paus som behövs för att hitta glädjen igen.

Kul med nytt jobb där du blir uppskattad. Heja dej! Hoppas ni får ihop en bra sommar tillsammans trots lite gemensam ledighet. Kanske har ni lite helger och så ihop iaf?