torsdag 18 september 2014

I mål

Äntligen! ! I tisdags var jag hos min PT som jag hade på min viktminskningsgrupp för "utskrivning". Jag hade bestämt mig för att vara i mål denna vecka. Trodde dock inte att jag skulle lyckas pga olika saker. Klev upp på vågen och den stannar exakt på målvikt. Har ännu inte fått siffrorna på fett-och muskelprocent men det såg bra ut. Jag är så himla glad och nöjd över mitt jobb. Känslan att nu har lyckats med detta som har funnits med hela mitt vuxna liv. Äntligen kan jag känna mig nöjd med min kropp och att jag duger som jag är. Det har gett så mycket på flera plan. När jag skriver så känns det så ytligt och utseendefixerad.  Men i våras var det faktiskt så att jag mådde dåligt så fort jag såg mig i en spegel. Nu har jag förändrat det och jag känner mig stolt över att ha klarat det. Tror att jag har hittat min livsstil nu. Gillar verkligen att träna på olika sätt och vet vilken mat jag mår bra av. Sen äter jag absolut inte perfekt alla dagar men nu VET jag hur jag ska göra.

5 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Men åh vad roligt, heja dig! Visst är det skoj med träning, bara man hittar något man gillar. Och det där med maten, bara man äter någotsånär bra mat för det mesta så kan man väl få slarva ibland tycker jag :).
Ha en fin helg! Kram Jennifer

Lotta sa...

Bra jobbat!!

Grodmamman sa...

Trodde att jag redan kommenterat detta inlägget...
Jag är inte i mål än, men jag är bra mycket nöjdare med hur jag ser ut idag än vad jag var i januari. För mig syns det inte så mycket på vågen, utan jag ser det och känner det. Har fått mer muskler.
För mig är träningen en livlina när jobb och familjeliv blir för mycket. Finns inget bättre än att få sticka till gymmet då eller att få ge sig ut i joggingskorna!
Klart du får vara kaxig när du har uppnått ditt mål! Var stolt över vad du har åstadkommit!
Kram

Suz sa...

Vad duktigt du är, bra och jobbat och stort grattis! Det är härligt när man når sina mål, oavsett på vilket plan och vad det än är.
Nu blir jag också inspirerad att ta nya tag och komma tillrätta med soffpotatisen som tagit kontroll över mig.

Må gott!
Kram
Suz

Fru Martinsson sa...

Härligt! Bra jobbat!