lördag 18 september 2010

Nu var det längesen jag skrev. Jag har helt enkelt inte haft lust. Vardagen drog igång för fullt direkt när skolan började och det har varit fullt upp.

Förra helgen hade vi en go helg på Stora Kornö utanför Lysekil. Vi var nio familjer från friluftsfrämjandet som åkte dit. Vi var ute och gick, fiskade krabbor, lagade mat tillsammans och gjorde ingenting. Det var härliga dagar, skönt att få komma bort från vardagen lite.

Här hemma känns det som att jag aldrig hinner med det som ska göras. Men idag har jag haft en bra dag och fått mycket gjort. Började dagen med att måla en takhalva. Sen grejade jag vidare, bytte lakan, tvättade, vek tvätt. Det blev en tur på stan och diverse ärenden. Mera tvätt, plock med papper, matlagning, 30 min promenad och målning ytterligare en gång. Nu känner jag att jag har fått undan en hel del.

Vi har även haft en bekant här som har hjälpt oss med ventilationen på vinden så nu är den biten klar.

Imorgon hoppas jag kunna måla mera och ta mig ut och springa. sonen har fotbollsmatch också.

Nu blir det slappa vid TV´n resten av kvällen.

3 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Västkusten på hösten, va underbart!

Anna sa...

Hej!
Pascha Bay var jättefint! Speciellt poolområdet är helt underbart... Finns en liten butik på andra sidan stora vägen, där finns det madrasser, bara att köpa en sån och plaska omkring hela veckan;) Vill man se nåt annat går bussen till Alanya precis utanför ofta, bara att vinka och hoppa på. Hoppas ni får en trevlig resa!

Vera sa...

Vad kul att du hittat min blogg :)

Visst var det toppen på Pascha, där fanns allt som behövdes och lite till.... men som sagt, för egen del var det skönt att komma hem, inte bara pga min krånglande mage utan även för längtan till höstens friska kyla och varma färger (tror mina överskottshormoner spelar in i år *s*)
Ha det gott och på återseende!

KRAM