söndag 22 september 2013

Utmaning

Har haft en helg med många olika inslag. Sonen är i Borås på basketcup sen i fredags. De har spelat bra och nådde till slut en tredjeplacering. Ska bli kul att höra lite mer när han kommer hem.
Igår blev det bara lite grejat hos svärmor. Budgivningen på huset är igång och en bra bit över utgångspriset. Känns riktigt bra och hon är nöjd.
Efter att vi hade varit där en stund igår så utmanade mannen och jag oss själva på ett träningspass. Vi åkte till en led där ingen av oss hade varit förut, det vi visste var att det var 11 km och kuperat. Och kuperat var det vill jag lova, både uppför och nerför. Branta stigningar som var omöjliga att springa i och likaså utför. Men vi sprang det vi orkade,kunde och vågade. Otroligt fin utsikt var belöning på några ställen. Det tog tid och till slut började jag fundera på om vi verkligen skulle komma fram. Men det gjorde vi ju så klart efter nästan två timmar. Det blev ett uthållighetspass och jag är mycket nöjd med att jag klarade av det. Kommer att göra det fler gånger.
Efter det blev det tjejmiddag hos grannen. God mat och dryck och många glada skratt. En bra dag.
Idag blev det lite pyssel och plock här hemma som inte har hunnits med under veckan. En tur till mamma och pappa och lite saker gjorda även där. Nu har jag tagit det lugnt en stund och läst lite i en av alla tidningar som har blivit lagda på hög. Jag läser i perioder och nu har det varit dåligt med tidningar ett tag. Däremot har jag läst både Malin Berghagen och Kristin Kaspersens böcker. Gillade dem båda två även om det inte är böcker som jag behöver ha i min ägo. Båda ger lite eftertanke och inspiration.
Snart är det dags för ett Bodybalance pass, känns som att det ska bli skönt att mjuka upp kroppen lite efter gårdagen.
Och i kväll är det första avsnittet av Bron, längtar!

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Skönt att budgivningen går bra!:)
Vilken utmaning! Bra jobbat!
Kram

mitt liv som jag sa...

Men du vilken rolig utmaning det lät som! Heja er!

Vad bra att det verkar gå bra med budgivningen, hoppas det fortsätter så.

Må så gott! Kram Jennifer

Grodmamman sa...

Kag har inte kollat upp mitt knä, men när jag googlade runt lite så lät det som "löparknä". Sista rundan jag var ute på tror jag att knät protesterade mot att jag gjort vissa rörelser på styrkan jag körde dagen innan. Just nu känner jag inget i knät, men nu finns inte tiden till någon runda.
Kram