torsdag 5 september 2013

September

September har kommit och några dagar har redan gått. Lite mer höst blev det direkt och jag tycker, som så många andra bloggare, att hösten är rätt så behaglig. Det är klart att det är lättare att möta hösten nu när vi har haft en så fantastisk sommar. Jag gillar den höga klara luften, alla fina färger som kommer, någon regndag är också ok men inte för många. Tycker däremot att det är lite jobbigt att det är mörkt på morgonen de dagarna när jag börjar tidigt. Mörkt på kvällarna blir det också, mysigt att tända ljus och lättare att komma i säng.
Idag var tanken att jag skulle springa efter jobbet. Kände dock redan i går att jag inte var riktigt i form. Var och tränade ett corepass men kände mig sliten. Hade ont i nacken och på utsidan halsen, när jag böjde mig fram var det en obehaglig sprängande känsla. Det var bättre i morse men blev värre under dagen så tanken på att springa övergav jag ganska snabbt. Satte mig i fåtöljen och somnade en liten stund. Funderade på om jag skulle ta en promenad, men satte en deg i stället. Fick lite ny energi och tog tag i städning och startade tvättmaskinen. Känner mig nöjd med att huset är dammsuget och toaletterna rena, det finns nybakat bröd och två maskiner tvätt är hängda.
Hoppas på att jag är piggare i morgon så det blir någon form av träning. Annars njuter jag bara av att det är fredag.

Inga kommentarer: