söndag 9 januari 2011

Det blir inte som man tänkt sig...

men bra ändå. Mannen jobbar hela helgen så jag tänkte vara hemma och försöka få i ordning lite. I går lovades 1-2 minus och snöblandat regn så jag slog skidåkning ur hågen redan på fredag kväll. När jag kom upp på lördag var det -6! Ringde mannen för att få vallaråd eftersom det alltid är han som vallar. Han svarade inte, så jag fick snällt valla själv. Det funkade riktigt bra och jag var mycket nöjd med mig själv när jag hade åkt 10km i ganska rejält snöfall. Sen blev det inte så mycket mer gjort den dagen mer än lite tvätt och matlagning. Hjälpte sonen att måla två hyllor som han ska ha upp på sitt rum.
Idag blev det hastigt och lustigt bestämt att jag och barnen skulle åka till mamma och pappa på släktmiddag. Så där gick en stor del av dagen men vi fick god mat och trevligt sällskap. Efter att vi kom hem så har jag äntligen fått bort min strykhög och säkerhetskopierar min dator. Det verkar ta sin tid, men nu hoppas jag att jag får ordning på den snart.
I morgon börjar vardagen igen, även om barnen inte börjar skolan förrän på tisdag. Det ska bli skönt att komma in i rutinerna igen tycker jag.
Nu ska jag, som förmodligen många andra börja mitt "nya liv". Jag har tänkt ta det i små steg för att verkligen kunna skaffa nya vanor som jag orkar hålla fast vid. Det första blir att motionera mera och tanken är att det ska bli en halvtimme om dagen minst. Jag har faktiskt hållit det ganska bra sedan julafton. Sen ska även matvanor ändras, men som sagt....lite i taget.
Nåt annat spännande som händer nu i vår är att jag ska läsa förskolelyftet på halvtid. Jag ska läsa språklig- och matematisk utveckling. Det ska bli kul att göra något annat och få lite inspiration.

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

JApp det är bare å köre på:).. jag kör så länge det går.. och hoppas på att man inte blir förkyld eller så..då brukar det bli svårt att ta upp det igen!.. Ja i mirn så är vardagen här.. både gött och inte.. syns i morn.. hoppas det ÄR jag som öppnar nu då:)

Pia

Grodmamman sa...

Har också som mål att motionera 30 min om dagen och att tänka på maten. Och sedan får jag ta en dag i taget!:)
Kul att läsa förskolelyftet! Jag sökte, men en annan gick före då jag läst Reggio-kursen ganska nyss.
Kram