måndag 19 mars 2012

Träningsvärk!

Tog mej ut på årets första joggingrunda igår. Det blev ca fem km och jag sprang inte riktigt hela tiden men det var ändå över förväntan och bättre än första gången förr om åren så jag kände mig mycket nöjd. Var däremot inte lika nöjd i morse när jag knappt tog mig ur sängen :( Träningsvärk? Det är bara förnamnet, benen är inte riktigt vad de borde vara men det lär gå över och nästa gång känns det säkert bättre!
Ifredags fyllde sonen 13 år, så nu har vi två tonåringar i huset. Vi hade kalas på kvällen då min bror med familj och mannens syster med särbo även gratulerade dottern eftersom de inte kunde vara med på hennes kalas. Det var fullt hus och ett lyckat kalas. Sonen fick en skrivbordsstol som nästan var som en fåtölj så nu sitter han bra både vid TVn och datorn. Han gillar verkligen att spela dataspel och tillbringar mycket tid där så en bra stol känns viktigt. Det jag tycker är svårt är att avgöra hur mycket tid som får läggas på datorn och jag vet ju själv hur lätt det är att fastna vid den ;) Han spelar iaf basket två gånger i veckan, tennis en gång och nu börjar fotbollen komma igång så han rör sig ju en del. Och är han med kompisar så gör de andra saker än att sitta vid datorn.
Ikväll har det varit en lugn kväll och vi har försökt att titta ikapp lite som vi har spelat in förra veckan då vi knappt tittade på TV. Tycker inte att jag tittar på särskilt många program men jag vill se Sofias änglar, Lyxfällan och Så ska det låta. Vi spelade även in Maria Wern som började förra veckan så nu har vi lite på lager. Nu hämtar mannen dottern på dansen sen tittar vi lite mer på Tv men det får bli en relativt tidig kväll efter några nätter med dålig sömn.

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Försöker ju också komma igång igen med joggandet. Här går det jätte trögt ute i spåret, men ingen träningsvärk som tur är. Det är deppigt nog ändå när man ser tider man har gjort och ser hur långsamt det går nu!:(
Här spelar sonen också mycket tv-spel, men vi har sagt att så länge han sköter skolan och tränar flera gånger i veckan så är det ok.
Kram

mitt liv som jag sa...

Ja men nog är det lite härligt med träningsvärken ändå ;), när man verkligen känner att man rört på sig, fast det förstås ibland kan den ju vara outhärdlig, jag hoppas det känns bättre imorgon!
Vår snart 13-årige son spelar också mycket, fast tv-spel, och visst är det svårt att veta hur mycket det är ok att sitta där. Men jag tror man får se lite på hur de beter sig, så länge de är sociala och aktiverar sig fysiskt också så inbillar jag mig att det inte är någon fara.
Hoppas du får lite bättre sömn och ha en bra vecka! Kram Jennifer

ullrika sa...

Jag såg att det går en Maria Wern-serie på TV me har inte sett den. Har läst några böcker och tycker dom är okej. Blev lite nyfiken på serien och nu när du skrev om den blev jag ännu mer nyfiken :) Kanske ska se om den går att få tag på på nån play-kanal?

Härligt att komma igång med träningen igen!