tisdag 27 mars 2012

Örebro

Inspiration och guldkorn har jag och ett antal kollegor från vår stad varit på i Örebro idag. Klev ur sängen redan kl 04.15 i morse och det känns nu. Men vilken dag det har varit! Jag var först på en föreläsning med Jana Söderberg. Hon har skrivit en bok "Sluta jämföra dig med andra" son jag har läst och gillar. Det var en mycket givande förmiddag med henne som gav både igenkännande och nya infallsvinklar.
Om förmiddagen var mycket bra så var eftermiddagen ännu bättre! Då lyssnade vi på Lou Rossling. Vilken otrolig människa och inspiratör. Det brukar vara lite svårt att hålla sig vaken efter lunch men inte idag. Hon var otroligt medryckande och inte still en sekund. Även här var det mycket igenkännande och många skratt men även allvarliga sekvenser och en och annan tår. En eftermiddag på 2x1,5 timme försvann i ett nafs. Jag ska inte ens försöka mig på att gå djupare in på hennes föreläsning för det klarar jag inte. Men får ni möjlighet att gå på hennes föreläsning någon gång så gör det!!! Det är det bästa jag någonsin har varit på.

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Har hört Lou Rossling flera gånger och hon är helt underbar att lyssna på, men som sagt, det är svårt att återberätta!:) Härligt när man får så mycket av en dag med föreläsningar!
Kram

mitt liv som jag sa...

Åh nu blev jag nyfiken får googla henne, kanske finns något klipp :). LÄt som en riktigt bra dag! Ha det gott! Kram Jennifer