söndag 14 augusti 2011

Sovrum.

När sonen flyttade upp till det nya rummet skulle hans gamla rum bli vårt sovrum. Det tog ett tag att tömma rummet. Allt ville han inte flytta med, men en del skulle sparas och en del skulle slängas eller skickas på loppis.

Så här såg det ut när det var nästan tömt.



Sonen är en stor lego fantast och hela den här hyllan är fylld med lego. Nu är en del nerpackat och undanställt.




Så här blev det när vi var klara med tapetsering och allt. Vi köpte ny säng också, IKEAs Hemnes med tillhörande sängbord.





En fondvägg med fina blommor och de andra väggarna är ljust beiga. Vi är mycket nöjda med resultatet. Vårt gamla sovrum låg bredvid med fönster åt andra hållet. Där hade vi morgonsol och av någon konstig anledning även lite kvällsol. Det var alltså ljust på morgonen och varmt på kvällen. Det nya rummet har dessutom altantaket utanför så det är både mörkt och svalt.





Vi satte också upp en hel garderobsvägg och har nu fått alla våra kläder på samma ställe. Här bakom finns stänger och backar som rymmer väldigt mycket.


Det här rummet blev verkligen som jag ville ha det och vi är såå nöjda.


Nästa projekt är att göra i ordning det gamla sovrummet som blir någon form av gästrum.







5 kommentarer:

Grodmamman sa...

Fint det blev i sovrummet! Förstår att ni är nöjda. Härligt med en ordentlig garderob också.
Det har varit segt för mig också under semestern att komma ut och springa. Det blev lite lättare nu när jag började jobba igen och fick tillbaka lite rutiner i livet!:) Lycka till med joggandet!
Kram

Drullputta sa...

Superfint!
Kram

Ullan sa...

Vad fint det blev. Tapeten gillade jag jättemycket. Kram Ullan

Pillargontanten sa...

Fint, och vilken fin fondvägg!

Grodmamman sa...

Jag tycker att det är skit jobbigt när man är uppbokad varenda kväll på veckorna. Är fullständigt osocial på fritiden, orkar inte träffa en massa folk utan vill bara vara hemma och skrota runt.
Förstod att du stickat samma mössa och jag var inte helt säker på hur blomman skulle se ut jag heller, men dottern var nöjd i alla fall!:) Förutom att jag vägrade sitta och sy ihop den nu ikväll...
Kram