söndag 15 augusti 2010

Redan.

Vad fort helgen gick! Redan söndagkväll. ifredags hämtade mannen mig på jobbet med bilen för regnet stod som spön i backen så det var inte läge att cykla. Vi skulle ju ha kräftskiva och hoppades i det längsta på att vi skulle kunna sitta ute, men till slut fick vi inse att det inte gick. Det var blött överallt, ca 50 mm kom på några timmar. Många fick in vatten i källare och vägar var översvämmade. Det är facinerande med vädrets makter. Vi hade iaf en trevlig kräftskiva, god mat och dryck och trevligt sällskap, sämre kan en helg börja.

På lördag var det soligt och varmt, otroligt att det kan svänga så. Det blev en slappardag. Sonen åkte med några kompisar och badade, dottern satt mest och läste, hon är inne i en riktig läsperiod. Mannen och jag åkte till stranden en stund, det var skönt men vattnet var alldeles för kallt för mig.
Fredagens oväder innehöll även åska som för andra gången denna sommar slog sönder delar av vår gemensamma TV-anläggning på området. Nu har vi svt1 och 2 och tv3. Inte så stort utbud, så kvällen avslutades med film, Sommaren med Göran. Ingen höjdare men helt ok.

Började dagen idag med en löprunda som var något av det trögaste jag har varit med om. Jag kom iaf ut och fick röra på mig och blev svettig. Jag tycker om att komma ut på morgonen.
Sen tog jag tag i tvätthögen som legat väldigt länge. Sorterade och strök en hel del samtidigt som jag lyssnade på Sommar med Eva Gabrielsson. Det var ett bra program, som jag inte hann lyssna färdigt på. Det får bli en annan dag.

Därefter var det dags för sonens fotbollsmatch. Idag var det bortamatch och då tar det ca 4 timmar av dagen. De flesta bortamatcher lyckas mannen jobba så det blir jag som får åka. Det är så kul att se dem spela, tyvärr har de förlorat de flesta matcher det här året. Idag blev det förlust med 3-5, men de spelade ändå jämnt.

När vi kom hem åt vi mat, sen kom grannen med paket till mig eftersom jag har fyllt år. Jag fick en blommig slickepott och ett stenhjärta, jättefina. Sen tog jag mig i kragen och målade taket i sonens rum så nu är det klart. Nu är jag hjärtligt trött på att ha en byggarbetsplats härhemma och önskar bara att det vore klart. Det är väl bara att bita i hop och kämpa på.

Imorgon ringer klockan 5.10, det är några timmar för tidigt känns det som.

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Oppss du fyllt år NU???...glömde jag i så fall.. ja du har väl gjort en hel del du med på semestern.. ja jag förstår att jag är tebaka i verkligheta i möra... gonatt om det nu blir nån smn inatt förstås!!..

Grodmamman sa...

Och jag som tyckte att sex var tidigt att gå upp!;)
Orkar du bara kämpa på så kommer joggandet bli lättare och lättare, jag lovar!
Kram