fredag 13 augusti 2010

Rast.

Snart har första arbetsveckan gått och det har varit hyfsat. Det är lite rörigt i början när alla avdelningar är tillsammans och många kommer tillbaka från en lång ledighet. På måndag börjar det på " riktigt". Nu har jag rast och hade tänkt att ta en promenad men regnet vräker ner så det fick bli datorn i stället.

I kväll ska vi ha kräftskiva med tre andra familjer. Förhoppningsvis kommer vi att kunna sitta ute under tak på vår altan. Det är ju ganska varmt iaf.

I övrigt har det inte blivit så mycket gjort under veckan, det har varit nog med att jobba. Vi plockade kantareller en kväll. Jag brukar aldrig hitta svamp, men nu hittade vi faktiskt lite. Det är så gott att ha i frysen.
Kanske blir det en tur till under helgen. Jag ska ta mig i kragen och få till en löprunda också, nu har det varit för långt mellan gångerna, så det kan bara bli bättre.


Ha en trevlig helg!

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Oooppps. hej du..ja jag har oxå rast just nu:)..sitter en liten stund vid datorn..fejar runt här hemma som en galning..ska ju göre allt nu!!..men visst jag tar pausar..ska göra lite till sen blir det hallonpaj..med en grannkäring..kan ju inte slanke mej varje dag.... börje i går!!...hade visst inte fått så stor sommarring som det kändes..konstigt nog..men åter till vardagen till måndan..ha en slkön helg och njut av kräftera..kram..Pia

Grodmamman sa...

Vi har också haft alla barn på en avdelning denna veckan, men nästa gång kör det igång som vanligt. Ska bli ganska skönt faktiskt!
Jag var ute och joggade i morse, men det är lite trögt om det får gå för många dagar emellan. Lycka till med att komma igång igen!
Kram