lördag 25 juli 2015

Semester

Min tredje semestervecka är snart slut. Nu regnar det och termometern har orkat precis över 10 gradersstrecket. Jag brukar inte hänga upp mig på vädret och försöker att inte göra det nu heller. Men just i sommar efter ett mycket tufft arbetsår känns det som att sol och värme hade varit extra välbehövligt. Nåja nog om detta.
Vi har varit hemma hittills. Nu är sonen på Gotland med flickvännen och hennes familj. Dottern jobbar under veckorna. Vi har fått en del gjort här hemma. Kom på nu under kvällen att det är en sak som stressar och irriterar mig att det är så mycket som känns halvfärdigt hemma. Dålig ordning på papper mycket saker som inte fått sin rätta plats och leder till att det är svårt att hålla ordning. Jag vet ju att jag inte har orkat undrar året men samtidigt skapar det stress, en ond cirkel helt enkelt. Nu bestämde jag och maken att i morgon ska vi åtminstone börja få ordning på alla papper.
En fördel med vädret är ju att man kan träna närsomhelst på dagen. Jag har sprungit en del och faktiskt känns det som att det har hänt något. Jag har så lätt att fastna i samma tempo och sträcka men nu vågar jag lite mer.
Nästa vecka försöker vi nog åka bort några dagar. Vet inte riktigt vart än men vi behöver nog komma bort lite.
Nu tänder vi ljus och myser inne.

1 kommentar:

Grodmamman sa...

Har också haft ett jobbigt år, eller egentligen har väl våren varit värst, men jag håller med om att det hade varit skönt med bättre väder.
Har heller inte haft någon ork att göra en massa hemma, så på så vis har vädret varit bra. Är ju så skönt att få lite ordning omkring sig igen.
Här går det trögt i löparskorna för närvarande, men det går bättre på gymmet. Försöker ändå att hålla i joggandet då jag vet att jag behöver det för att rensa hjärnan emellanåt.
Ha en fortsatt skön semester!
Kram