fredag 23 juli 2010

kvistigt.

Idag har jag haft ett rejält arbetspass på vinden. Jag har nämligen kvistlackat taket i sonens rum och även vitlaserat ena halvan. Det tog sin lilla tid, så jag han lyssna på två Sommarprogram under tiden. Jag tänker varje år att jag ska lyssna på dessa program, men det brukar inte bli så mycket av det. Idag var det perfekt att vara alldeles ensam däruppe, lyssna och få nåt gjort samtidigt. Kommer nog att hinna med ett antal program till innan allt tak är målat. Taket blev bra och kommmer att bli ännu bättre när det blir struket en gång till.

Efter målning och lite plockning så tog jag mig iväg på ett bodypump-pass. Det var ett bra tag sen sist och då är det inte så kul. Jag vet alldrig hur mycket vikter jag ska lägga på och jag känner mig konstant som nybörjare. Nu hoppas jag att jag kan komma igång ordentligt med träningen för jag behöver dessa styrkepass så väl. Jag känner mig för övrigt mycket nöjd med min motionsvecka. Jogging söndag, tisdag och torsdag, promenad måndag och onsdag och idag pump.

Nu blir det en bloggrunda när mannen ser på film och barnen är hos kompisar, sen blir det nog lite stickning.

Ha en bra helg!

7 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Öh??..Vad värst vad du sliter med motion då..Nu får ja skärpa mej..läste kvistigt och blev nyfiekn:)..som vanligt.. vill se lite bilder snart..
ha de..pia

Pillargontanten sa...

Åh, va kul med ett renoveringsprojekt, jag tror jag får ta tag i hallen uppe, på min semester :O)
Om två veckor alltså....

Grodmamman sa...

Duktig du är med motionen! Jag försöker komma ut och jogga minst tre gånger i veckan, men mer blir det inte.
Kvistlacka är ju såååå tråkigt!:) Hoppas att vi får se lite bilder när det är klart!;)
Kram

NjutVarjeDag sa...

Ingen dålig motionsvecka! Känner själv att det spritter i benen och vill ut att springa.
Konstigt att det alltid är så;-)
När man inte kan - då vill man som mest!

Tänk bara på att inte köra för hårt - då säger kroppen ifrån förr eller senare. Men du blandar med promenaddagar, så det är nog ingen fara.

Ha en skön helg!

kram
Anneli

Kerstin sa...

Och hur går det med stickningen då???

♥ Pia... sa...

Sk**t pommefritt.... jag ska te ikea:).. tack för tipset annrs.. typiiiiiiiskt allt på en gång..

Ullan sa...

Hejsan!
Jag är jättenöjd.
Du är oxå på god väg med renoveringen av vinden (och dej själv:))). Jag blir "impad" av ditt motinerande. Försöker en del själv men det blir lite si å så.
Ha det så bra. Kam